موضوع :اخبار سینما ایران

ازدواج الیکا عبدالرزاقی با امین زندگانی

تماشا : خانم فخرالتاج ملکه دربار همایونی این روزها بسیار پرمشغله است و بعد از سه سال بازی در مجموعه «قهوه تلخ» نه تنها به استراحت فکر نمی کند بلکه این شب ها مشغول بازی در نمایش «33 درصد نیل سایمون» است و روزها هم به تمرین نمایش «بازرس هاند واقعی» به کارگردانی برادرش بورژین عبدالرزاقی می پردازد. الیکا عبدالرزاقی از بازیگران خوش اخلاق و دوست داشتنی تئاتر است که پس از سال ها تلاش و تجربه امروز به یکی از چهره های مطرح تبدیل شده است. قرار بود 18 مرداد روز تولدش، با او صحبت کنیم اما میسر نشد. اگرچه این بازیگر فعلا قصد ندارد اخبار داغ زندگی شخصی اش را رسانه ای کند اما ما همینقدر به طرفدارانش می گوییم که برای اولین بار خبر ازدواجش را به تماشا گفته است. با او از تئاتر، قهوه تلخ و زندگی شخصی اش حرف زدیم. حرف های خواندنی زیادی دارد. حالا دیگر قهوه تلخ تمام شده یا به قول الیکا به ته فنجان رسیده است.

چطور با مهران مدیری آشنا شدید؟

– سال ها پیش تئاتری روی صحنه داشتم در تئاتر شهر که بازیگران تیم مدیری آنجا بودند. من نقشم کمدی بود کار مرا دیدند و خوششان آمد. اتفاقا همان سال در جشن دنیای تصویر به عنوان چهره های تازه معرفی شده بودم. بعد از این آشنایی راستش من خیلی مایل به کار طنز نبودم چون کلا مسیر دیگری برای خودم در نظر گرفته بودم و از اینکه در کار کمدی کلیشه شوم اصلا راضی نبودم ولی الان خودم یکی از اعضای گروهم. کامل «باغ مظفر» را کار کردم به ترتیب بعد از آن در همه کارهایش حضور داشتم به جز مرد دو هزار چهره.

«قهوه تلخ» برای شما یک شانس بود؟

– شانس دیگر کلمه مناسبی برای من نیست شاید خیلی ها مرا بازیگر «قهوه تلخ» می دانند. در واقع من با این سریال مشهور شدم ولی کارم را از سال 76 شروع کردم. شاید حافظه مردم این گذشته را به یاد ندارد و همین باعث شده مردم فکر کنند من تازه بازیگر شده ام اما آنچه برای خودم معلوم است اینکه همین گذشته باعث شد امروز توانایی ام را ثابت کنم. شانس شاید وقتی برای من مناسب بود که من سال 76 جایزه بهترین بازیگر زن تصویر سال را می گرفتم.

برویم سراغ کاری که الان مشغولش هستید، یعنی تئاتر «33 درصد نیل سایمون»

– بازی در «33 درصد نیل سایمون» از اتفاقات خوب تئاتری ام بود. این نمایش در رابطه با روابط کلی و پیچیده بین زن و مرد است که سعی دارد با نشان دادن دو گونه متفاوت زون و شوهری نقطه ابهاماتی که در اغلب زندگی های مشترک وجود دارد، روی صحنه نشان دهد و من نقش دوم زن نمایش هستم. خیلی ها معتقدند این کار فمینیستی و زن محور است در حالی که وقتی به خودمان رجوع کنیم می بینیم ما زن ها وقتی در چنین شرایطی قرار می گیریم اغلب عکس العمل مان همین است. خیلی ها این صحنه ها را در زندگی شان دیده اند.

شما از شاگردان استاد سمندریان بودید؟

– بله، من از سال 76 و برادرم از سال 83. ما از شاگردان ایشان بودیم و به نظرم دوره ما از دوران طلایی کلاس های ایشان بود.بعد از فوت ایشان خیلی ها داعیه شاگردی ایشان را داشته اند که متاسفانه درست نبود.

من احساس می کنم آنقدرها هم ناخوشایند نیست. در نسل های گذشته هم قطعا افرادی بودند که نوشین را حتی از نزدیک هم ندیده و آربی آوانسیان را هم فقط نامش را شنیده اند اما پای صحبت شان که می نشینی آنقدر خاطره تعریف می کنند که شنونده را حسرت به دل می کنند. گارد گرفتن نسبت به این ماجرا، کوچک کردن شخصیت استاد است چون این مسئله چیزی را ثابت نمی کند و تنها می تواند افتخاری برای آن مدعی باشد.

خودتان ترجیح می دهید بیشتر در چه قالب هایی بازی داشته باشید؟

– هنوزآنقدرخودم را محک نزده ام که ببینم در چه ژانری موفق هستم. پرویز پرستویی از آن دسته آدم هایی است که وقتی نقشی کمدی در فیلم هنرمند بازی می کند کسی انتظار ندارد در آژانس شیشه ای آنطور ظاهر شود اما چون پرویز پرستویی بود این مسئله پذیرفته شد که می توان رویش حساب کرد. در واقع کارگردان به او اعتماد کرد. من هنوز برای رسیدن به این مرحله خیلی زمان لازم دارم. یا مثلا فتحعلی اویسی همیشه بایگر نقش های اکشن منفی بود و همه او را به عنوان یک کاراکتر خشن و سخت می شناختند اما توانست در نقش اول مجموعه کمدی به عالی ترین شکل ممکن حضور داشته باشد و همه را با قابلیت هایش متعجب کند. من چنین آدم هایی را تحسین می کنم. از طرفی هم کم هستند کارگردانانی که بتوانند چنین اشخاصی را شناسایی و به آنها اعتماد کنند و این قدرت را داشته باشند که بازیگر را از کلیشه خارج کنند.

کارگردانی که دوست دارید برایش بازی کنید، کیست؟

– بهمن فرمان آرا. همه کارهایش را دوست دارم.

بازی کدام بازیگر را بیشتر دوست دارید؟

هر فیلمی را که بدانم آل پاچینو در آن بازی می کند، حتما می بینم ولی خیلی تک بعدی نیستم. گاهی بازی بازیگران را در برخی فیلم هایشان دوست دارم. مثل کالین فرث در «سخنرانی پادشاه». البته بازیگران انگلیسی با لهجه انگلیسی را هم همیشه تحسین می کنم.

کمی به عقب برگردیم چطور شد که بازیگر شدید؟

– در نوجوانی تفریحاتم مختلف بود. من عاشق شعر خواندن بودم و برای صدایم همیشه اعتماد به نفس داشتم. در مدرسه سر صف سرود می خواندم و دوست داشتم با صدای بلند اشعار فروغ و مشیری را برای همه بخوانم اما کلاس بازیگری پیشنهاد مادرم بود. او بازیگری را دوست داشت. وقتی نام کلاس سمندریان را در روزنامه ها می دیدم مادرم می گفت من از این آدم نمایش های خوبی دیده ام بد نیست کلاس هایش را امتحان کنی. روز اول تفننی رفتم گفتند تا زمانی که کلاس ها شروع شود باید چندت نمایشنامه بخوانی. من هم هر چه می توانستم بار اطلاعاتم را بالا بردم. وقتی به استاد گفتم این نمایشنامه ها را خوانده ام باورش نمی شد و گفت باید تا فردا خلاصه همه آنها را برایم بنویسی. خوشبختانه توانستم از این امتحان سربلند بیرون بیایم.

انگار حسابی مشغول کار هستید. زندگی شخصی چطور؟ به ازدواج فکر نمی کنید؟

خبرهایی در راه است.

باید منتظر خبر ازدواج باشیم؟

(می خندد) بله.

پس شنیده های ما مبنی بر ازدواج شما با امین زندگانی درست است؟

(می خندد) بله.

قهوه تلخ و قلب یخی دو مجموعه موفقی بودند که نیمه راه دچار بحران شدند. قهوه تلخ خودش را نجات داد و قلب یخی کلا مسیرش تغییر کرد. فکر می کنید چه اتفاقی باعث شد مجموعه شما از هم نپاشد؟

– این اتحاد یک اتحاد تیمی بود. من برای گروه قلب یخی نمی توانم نام تیم را به کار ببرم چون آنها بیست سال با هم کار نکرده اند و امروز و دیروز به هم نرسیده اند به همین خاطر سابقه ای از قبل کنار هم نداشتند که بخواهد روی کارشان اثر مستقیم بگذارد. «قهوه تلخی»ها با هم سال هاست که تعامل دارند و واقعا مثال دیگری کنار اینها وجود ندارد. حالا اگر حواشی و مسائلی پیش آید قاعدتا این تیم جور دیگری رفعش می کنند البته چه بهتر که در این بین دولتمردان هم حمایت کنند تا این کارآفرینی که از طریق شبکه نمایش برای صدها نفر در سراسر کشور پیش آمده و عوامل کار در سریال ها، موسسات پخش در شبکه نمایش و سوپرمارکت ها و کلوب هایی که از این طریق درآمد کسب می کنند به نان بری تبدیل نشود.


44,862 بازدید

نظرات کاربران

۳۶
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
sepideh پنج شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۱

امین خیلی خوشگلتره ه ه ه ه!!!!!!!!!!
حیف امین………

بيتا پنج شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۱

خیلی خوبه خوشحال شدم ولى اصلا بهم نمیان

کیمیا چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱

فکرشو نمیکردم جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالبه خوشبخت شین

adele چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱

من عادله ام .ایول خیلی بهم مییاید!هر دوتونوخییییییییییییلی دوست دارم.از یزد

ندا سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱

سلام خیلی جالب بود انشاالله خوشبخت بشن. اقا اریا از شما هم خیلی ممنون***

زهره سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱

خیلی تعجب کردم.اصلا به هم نمیان.ولی درکل ایشاله خوشبخت شن

مریم سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱

به هم نمیان ولی خوشبخت شن

maryam290 دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

آره منم خیلی تعجب کردم….. به هر حال مبارکه….

فاطمه دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

اصلا به هم نمیان! خیلی تعجب کردم!!!

ارزو دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

خوبه مبارک باشه

شادی دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

جفتشون هم هنرمندن وهم خوشگل امیدوارم خوشبخت شین و خیلی هم بهم میان با آرزوی خوشبختی برای شما………………………..

sara دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

عالی بود !!!!!!!!!!!

علیرضا0206 دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

دمت گرم سلیقه ات هم خوبه به هم میایید

لیلی دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

مبارک باشه.خوشبخت بشن!

سارا دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

عزیزم مبارکه …………..

کیمیا دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

واااااااااااااااااااااااااااااااای!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اصلا نمیتونم باور کنم.

کیانا یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

خیلی تعحب کردم ایشالا خوشبخت بشن به هم میان

مائده یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

خوشبخت بشین….بارالهی

مریم یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

دوستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت دارم

مریم یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

دوستدارم

ارزو دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱

ولی خدایی زوج خوبیین به هم مییان

ناشناس یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

مبارک باشه

elizabeth یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

نمی دونم از یک طرف بهم میان ولی از طرفی دیگهاصلا بهم نمیان

Fatemeh یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

به میمنت و مبارکی…

سارا یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

داشتم شاخ درمیاوردم.خیلی خوشحال شدم مبارکشون باشه ایشالا به پای هم پیر بشن

آرش یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

بچه ها واسشون دست بزنید! خوشبخت شین

الهه یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

ایشااللهبه پای هم پیرشین.

ELSA یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

اخی!ایشالا به پای هم پیر شن.

ملیکا یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

بهممممممممممممم نممممممیییییییییییییاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان ااااااااااااصلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

آرتمیسا یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

ایوللللللللللللللل

bahar یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

وای امین زندگانی…..!
خیلی متفاوت از همن….!

yasi یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱

عزیزم …ایشاا… مبارک باشه به پایه هم پیر شن

saba شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱

مبارکه و امیدوارم خوشبخت شن
ولی ….. به نظر من خیلی به هم نمیان

مهرنوش شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱

چه جالب به پای هم پیر شن. مرسی آریا جون….

الی شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱

اصلا به هم نمیان

ریحانه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱

مبارکه 🙂

نظرات بسته شده است.