شیرین اسماعیلی

شیرین اسماعیلی این روزها در سریال «همه چیز آنجاست» ایفای نقش _ (نقش نازنین) می کند. ماجرای حضور او از تئاتر به تلویزیون و همکاری با شهرام شاه حسینی را در گفت و گوی کوتاه با این بازیگر در ادامه می خوانید:

 با اینکه تا پیش از این سریال درچند اثر تلویزیونی ایفای نقش کردید،اما به هر حال بازی در«همه چیز آنجاست»این اتفاق را پر رنگ تر کرد.ماجرای آشنایی با شهرام شاه حسینی و حضور در این سریال چطور اتفاق افتاد؟
ـ این اشنایی به سال 89 بر می گردد.زمانی که اقای شاه حسینی برای دیدن نمایش «کافه مک ادم» آمده بودند. آن زمان قطعا دغدغه من بیشتر بازی در تئاتر بود، چرا که شرایط بهتر از حال حاضر بود و متاسفانه نمی دانم چرا به مرور زمان وضعیت معیشتی و حتی کیفی آثار تئاتر بدتر شد؟ بسیاری از هنرمندان  از این شرایط گله مندند و امیدوارم که این شرایط بهبود پیدا کند.بعد از اینکه آقای شاه حسینی بازی من را در این نمایش دید،پیشنهاد بازی در سریال «بازگشت» را با من در میان گذاشت.سریالی که پیش تولیدش آغاز شد، اما به دلایلی کلید نخورد و بعد از مدتی دیگر، از من برای حضوردرسریال «مثل یک کابوس» دعوت کرد که متاسفانه نقشم در این سریال عوض شد و من از آقای شاه حسینی خواهش کردم که بهتر است این نقش را بازی نکنم و به جای من بازیگر دیگری جایگزین کند وپذیرفت و در نهایت «همه چیز آنجاست» اولین تجربه رسمی همکاری ما شد.
 اینکه تئاتر شرایط خوبی را پشت سر نمی گذارد، در تصمیم گیری های آینده شما، مبنی بر اینکه فعالیت در تلویزیون یا سینما را جدی تر دنبال کنید تاثیرگذاشته است؟
قطعا فعالیت در تئاتر را ادامه خواهم داد.نفس کشیدن در تئاتر و جایی که من در آن اموخته ام، برایم ارزشمند است. بازیگری قطعا در همه مدیوم ها چیزی مشترک است.اینکه به عنوان یک بازیگر باید کارت را انجام بدهی.اما در تئاتر قطعا این اتفاق زنده تر است.بازی در تلویزیون برای من به تجربه بیشتری نیاز دارد و این موضوع نیازمند طی شدن زمان است و هر کدام از این مدیوم ها با کمی تفاوت جنس بازی خودش را می خواهد.بازی در این سریال را به فال نیک می گیرم چرا که کارگردان به خوبی می دانست چطور باید با تئاتری ها کار کرد.کاملا پذیرای ایده های تازه بود و به اصطلاح دست بازیگرانش را باز می گذاشت.
 ظاهرا فیلمنامه«همه چیز انجاست»کامل نوشته نشده بود و متاسفانه این اتفاق به یک روال معمول در تلویزیون تبدیل شده است.این ماجرا چقدرکار را برای شما سخت می کرد؟
ـ به هر حال از روز اول فیلمنامه کاملی نداشتیم و قطعا برای بازیگر مشکلاتی شبیه به این که راکوردش را چطور حفظ کند، وجود دارد. برای من که بازیگر تئاتر هستم هم شرایط کمی سخت ترمی شد. اما به کارگردان اعتماد داشتم و همینطور بازیگران خوبی که باعث شدند فضای خوبی در کار شکل بگیرد.
 اولین مواجهه شما با نقش «نازنین» چطور بود؟ آیا طی گفت و گو هایی که با شهرام شاه حسینی داشتید، پیشنهادی برای پرداخت بهتر شخصیت داشتید؟
ـ من این نقش را دوست داشتم.به هر حال نازنین زیادی منطقی است و به اصطلاح دختر عاقلی است و با اینکه می داند پسری که دوستش دارد خیلی مورد تایید خانواده اش نیست سعی می کند مسائل را به خوبی پیش ببرد. به طور کلی شخصیت نازنین در فیلمنامه پرداخت درستی داشت.ضمن اینکه شخصیت قابل باوری است و بسیاری از هم نسلان من با چنین اتفاقاتی روبرو بودند. اما نکته مهم تر نحوه تعامل کارگردان با من بود که به خوبی زمینه ایفای درست نقش را برایم به وجود آورد. بازیگران با تجربه و بسیار خوبی در این سریال گرد هم آمده اند.اما  من معتقدم که برخی از آنان بهترین بازیشان را در این سریال ارائه داده اند. علاوه بر این یک هماهنگی دلپذیر در بازی همه بازیگران از باتجربه ها گرفته تا جوانتر ها به وجود آمده است. این ها همه نشان از حضور کارگردانی کاربلد دارد که بدون خودنمایی و به رخ کشیدن خود، به درستی بازیگرانش را هدایت کرده و زمینه را برای هنرنمایی آنان مهیا کرده است. طبیعتا در چنین فضایی بازیگران می توانند به نهایت خلاقیت خود در چارچوب بضاعتشان برسند و برخی از آنان بازیهای درخشانی ارائه دهند.
 بازتاب های سریال را چطور ارزیابی می کنید؟
ـ من در مدت زمان کوتاهی که از پخش این سریال می گذرد، بازتاب های بسیار مثبتی دریافت کرده ام. البته شاید  مردم به من لطف دارند و البته همکارانم که من را همیشه شرمنده می کنند.به هر حال من بسیار خوشبین هستم. اما هنوز نمی توان قضاوت کرد و باید تا پایان سریال منتظر ماند تا نظر قطعی مردم و منتقدان را دریافت کرد.
 درپایان اگر صحبتی مانده…
ـ دوست دارم از محمود استاد محمد به بزرگی یاد کنم. من در زندگی شخصی و هنری خود بسیار به او مدیونم. بسیار از او آموختم. او هنرمندی بزرگ بود و انسانی برجسته. از وقتی او را شناختم کلمه هنر و عنوان هنرمند برایم قداست پیدا کرد  و همیشه تلاش کرده ام کاری که در حوزه بازیگری انجام می دهم رنگ و بویی از هنر داشته باشد. روحش گرامی.


16,170 بازدید

نظرات کاربران

۱۹
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

ناشناس سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰

سلام عالی بودن همه ی بازیگران سریال همه چیز آنجاست

امیر دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴

سلام فیلم همه چیز انجاست واقعا عالی بود بازیگرانشم عالی بودند شیرین اسماعیلی هم واقعا یکی از خوشگلترین بازیگران دنیاست این بازیگرای ما میارزن به صد تا جنیفر و تگزاس ممنونم امیر از زنجان هستم

ح ت شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

سلام، دیدم بعضیا متلکات نثار خانوم اسماعیلی کردن، گفتیم چه اشکال داره ما نظر مخالفی بدیم: به نظر ما که ایشون نققش رو خوب بازی کرد و دربارۀ قیافشم اینکه: چهرۀ بامزه ای داره و فرم صورتشم خصوصاً از نیمرخ فی الواقع تاپ لوله، نامبر وان دنیاست! بتترکه چشم حسودان و بدسلیقه گان! پیروز و پایدار باشی خانوم اسماعیلی.

م جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

کاملاااااا موافقم!ایشون فوق العاده هستن

سعید دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

قیافش خیلی ضایع بود. کاش حداقل سمانه رو میذاشتن به جای نازنین
حیف حسین مهری

بیتا جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

فیلم باحالی بود.ولی کاش یه نفر دیگه نقش نازنین رو بازی میکرد

مهدی چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳

سلام
میخواستم بدونم اسم دوست بیتا( الهه فرشچی ) چیه؟
بیتا همونه که هی عمل زیبایی میکرد.یه دوست داشت که اکثرا باهاش بود
اسم دوستش رو میخوام بدونم
مرسی

ناشناس دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

من همه ی بازیگران این سریال را دوست دارم و برایشان ارزوی موفقیت دارم .

زهرا شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

اصلا اسمش به قیافش نمیاد

زهرا شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

لطفا باسام درخشانی مصاحبه کنین

بنفشه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

سلام لطفا باسام درخشانی وآشا محرابی هم مصاحبه کنید ،

زهرا یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

موافقم شدیدااااااا

parisa جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

لطفا بیوگرافی ایمان باقری بازیگر نقش سیاوش رو هم تو سایتتون قرار بدین

نیلوفر جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

لطفا با امیرحسین رستمی مصاحبه کنید. ممنون ازسایت خوبتون

Arash R جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

Akse elham hamidi amin zendegani va aks seriyal hamechiz injast khob bod. Bebaksid Aks Morteza Pashaei. Ra begozarid

Arash R جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

Rasti Aks Amin Zendegani Ham Khobe

Arash R جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

Salam . Aks Elham Hamidi va Sirin Asmaili Khobe

فاطی چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳

میشه لطفا با حسین مهری هم مصاحبه کنید

نیلوفر جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

منم موافقم